Näyttäisinkö lasten toiveilla täytetty museo tältä? Teos: Noora Kaunisto, alkuperäinen havainnekuva: JKMM Architects

Entä jos – kuvitellaan hetki Kansallismuseon tulevaisuutta

Museot

Miltä tulevaisuuden Kansallismuseo voisi näyttää ja tuntua? Mitä siellä voisi tehdä, kokea, nähdä? Mitä Kansallismuseossa ja sen pihapuistossa voisi tapahtua?

Kansallismuseon pihapuiston eteläpäässä on nyt esillä viiden teoksen sarja mielikuvituksella tuunattuja havainnekuvia. Kuvataiteilija Noora Kaunisto on luonut havainnekuviin maalaustaiteen keinoin uuden kerroksen, joka inspiroi päästämään mielikuvitukseen valloilleen.

Entä jos lapset saisivat päättää, mitä museossa tapahtuu? Tai entä jos voisit poimia ohi kulkiessasi museon pihapuistosta mukaasi kesäkukkakimpun?

Kansallismuseon ensimmäisessä kerroksessa sijaitsevassa Tulevaisuuden Kansallismuseo -tilassa voi tutustua tulevaisuudensuunnitelmiimme ja osallistua tulevan ideointiin.