Kansallismuseon eri puolilla Suomea sijaitsevat museo- ja nähtävyyskohteet merkittävä kesätyönantaja

Kesätyötekijät ovat jälleen haussa. Kansallismuseon museo- ja nähtävyyskohteet ovat merkittävä kesätyönantaja eri puolella Suomea sijaitsevien paikkakuntien keskeisissä matkailukohteissa.

Eri puolilla Suomea sijaitsevat kohteet ovat tärkeitä ja vaikuttavia alueidensa elinvoimaisuudelle. Alueellisten yhteistyökumppaneiden kanssa tehdäänkin aktiivisesti yhteistyötä toiminnan kehittämisessä. Kesätyöpaikkoja on nyt haussa Suomen merimuseossa, Hämeen linnassa, Olavinlinnassa, Louhisaaren kartanolinnassa, Seurasaaren ulkomuseossa ja Hvitträskissä.

Kesäkaudella 2018 Kansallismuseon museoissa ja linnoissa on monipuolinen näyttely- ja tapahtumaohjelmisto. Huhtikuussa Kansallismuseo täyttyy pinkin leikin riemusta kun Barbie – The Icon -näyttelyssä kuljetaan maailmankuulun ikonin jalanjäljissä vuodesta 1959 aina tähän päivään asti. Hämeen linnan näyttelyitä on uudistettu ja toukokuussa avautuvassa Hohto – suomalainen hopea 1600–1830 -näyttelyssä ylellisyysesineiden taitavasti kaiverretut koristukset, nimikirjaimet ja vaakunat kertovat huikeasta suomalaisesta käsityötaidosta. Oliko Suomi sittenkään Ruotsin valtakunnan köyhä itäinen maakunta? Kesäkuussa Suomen merimuseossa avautuva Sex and the Sea on kansainvälisten huipputaiteilijoiden Saskia Boddeken ja Peter Greenawayn kokoama näyttely, joka käsittelee merimiesten yksinäisyyttä, himoa ja erotiikkaa.

Avoimet kesätyöpaikat

johtaja Tiina Mertanen, tiina.mertanen@kansallismuseo.fi, puh. 0295 33 6481