Louisaari DSC5292
1600-luvulta rakennettu Louhisaaren kartanolinna kuuluu maamme harvoihin barokkilinnoihin. Kuva: Museovirasto

Suomen kansallismuseon museoihin ja linnoihin palkataan jälleen liki sata kausityöntekijää

Museot

Kesä kansallispukuisena oppaana Seurasaaren ulkomuseossa? Puutarhuriksi Louhisaaren kartanolinnan häikäisevään puutarhaan? Oppaaksi Kotkaan jäänmurtaja Tarmoon, Langinkosken keisarilliselle kalastusmajalle, Hämeen linnaan tai viereiseen Vankilaan?

Suomen kansallismuseo vastaa kahdeksan museon ja kahden linnan avoinnapidosta, näyttelyistä ja yleisötyöstä eri puolilla Suomea. Tulevaksi kesäksi 2021 Suomen kansallismuseo etsii Seurasaaren ulkomuseoon, Hvitträskiin, Tamminiemeen, Louhisaareen, Olavinlinnaan, Hämeen linnaan ja Vankilaan sekä jäänmurtaja Tarmoon ja Langinkosken keisarilliselle kalastusmajalle yhteensä noin 90 kausityöntekijää monipuolisiin tehtäviin. Työntekijöitä etsitään muun muassa opastamaan, vetämään työpajoja, hoitamaan museokauppaa, vahtimestareiksi ja lipunmyyntiin.

Kesällä 2021 Suomen kansallismuseon museoperheen kaikissa museo- ja nähtävyyskohteissa järjestetään turvallisuusseikat ja viranomaissuositukset huomioiden monipuolista ohjelmaa kaikenikäisille.

Suomen kansallismuseon kesäkohteet avataan alueellisten tai valtakunnallisten koronarajoitusten sallimassa aikataulussa. Työsopimukset solmitaan ja allekirjoitetaan, kun avaamisaika on varmistunut. Joudumme varautumaan myös rajoituksiin kesäkauden aikana. Siksi työsopimukset tehdään pääsääntöisesti kahdessa jaksossa.

Vuonna 2019 museoperheen linnoissa ja museoissa vieraili ennätykselliset yli 762 000 kävijää. Suomen kansallismuseo on valtakunnallinen kulttuurihistorian museo ja Suomen suurimpia kulttuuriperintöalan toimijoita.

Hakuaikaa on 12.3.2021 asti. Lue lisää avoinna olevista työpaikoista Museoviraston verkkosivulta.