Img 0383

Suomen kansallismuseon kohteet työllistävät kesäksi lähes sata kausityöntekijää

Museot

Tulevaksi kesäksi 2020 Suomen kansallismuseo etsii Seurasaaren ulkomuseoon, Hvitträskiin, Tamminiemeen, Louhisaaren kartanoon, Olavinlinnaan, Hämeen linnaan ja Vankilaan sekä Langinkosken keisarilliselle kalastusmajalle lähes sataa kesätyöntekijää monipuolisiin ja kiinnostaviin tehtäviin.

Suomen kansallismuseo on tänäkin vuonna merkittävä kausityönantaja. Kesätyöpaikkoja on tarjolla liki sata kaikkiaan kahdeksassa toinen toistaan inspiroivammassa kohteessa. Työntekijöitä etsitään muun muassa opastamaan, vetämään työpajoja, hoitamaan museokauppaa, vahtimestareiksi ja lipunmyyntiin. Kesällä 2020 Kansallismuseon museoperheen kaikissa museo- ja nähtävyyskohteissa järjestetään monipuolista ohjelmaa kaikenikäisille: tapahtumia, opastettuja erikoiskierroksia, työpajoja lapsille.

Vuonna 2019 Suomen kansallismuseon kohteissa vieraili ennätykselliset yli 762 000 kävijää, ja se kuuluu maan suurimpiin kultturiperintöalan toimijoihin.

Hakuaikaa on 28.2.2020 asti. Lue lisää avoinna olevista työpaikoista Museoviraston sivulta.