Ihmisiä Suomen tarinassa

Suomen kansallismuseon sisältöjä uudella senioreiden tv-kanavalla

Näyttelyt, Museot

Valtakunnallinen Koti TV -kanava tarjoaa liikunnallisen etäkuntoutuksen lisäksi myös mielenvirikettä ja tietoa Suomen kansallismuseon tuottamilla kulttuurisisällöillä.

Koti TV aloitti lähetyksensä joulukuun puolivälissä muutaman tunnin päivälähetyksillä.

”Vanhemmille sukupolville tutumman kanavan kautta Suomen kansallismuseo saa sisältöjään saavutettavammaksi heille, joille vieraileminen museoissamme tai linnoissamme voi olla välimatkan tai liikuntakyvyn takia mahdotonta”, yleisösuhdepäällikkö Hanna Forssell Suomen kansallismuseosta sanoo.

Suomen kansallismuseo on tuottanut Koti TV:lle Suomen historiaa käsittelevän näyttelyopastuskokonaisuuden.

”Väestön ikääntyessä ikäihmisille tarkoitettu kanava on erittäin odotettu. Myös henkinen hyvinvointi on tärkeää ja toimintakykyä parantavaa”, Forssell lisää.

Tv-kanavan sisältö on ensisijaisesti suunnattu toimintakyvyltään eri tasoisille ikäihmisille, niin kotona asuville kuin kotipalveluita hyödyntäville ja tehostetun palveluasumisen piiriin kuuluville yli 75-vuotialle.

Koti TV näkyy antennitalouksissa kanavapaikalla 33 niissä maakunnissa, jotka ovat kanavapalvelun tilanneet. Kaapeliverkossa kanava lähetetään DNAn kautta.

Lisätietoa Koti TV:stä palvelun verkkosivulta.