Hvitträskin Kamarimusiikkifestivaali - ennakkovaraa lippusi nyt!

PAIKKA:
Hvitträsk
ALKAA:
24.8.2018 11:00
LOPPUU:
26.8.2018 17:00

Elokuun 24.-26. taitavat suomalaiset kamarimuusikot täyttävät Hvitträskin upealla musiikilla. Viikonlopun kuudessa konsertissa päästään kuulemaan sekä vanhempia että aivan uusiakin teoksia niin Suomesta kuin Euroopastakin.

Kuhunkin konserttiin mahtuu 70 musiikinystävää. Mikäli haluat varmistaa paikkasi, voit tehdä ennakkovarauksen valitsemaasi konserttiin etukäteen. Loput 30 paikkaa on ostettavissa ilman ennakkovarausta ennen konsertin alkua paikan päällä.  

Pääsymaksu: 

Aikuiset 9 €
Alennuslippu 6 €
Lapset 7-17 v. 3 €
Perhelippu 20 €
Alle 7-vuotiaat ilmaiseksi 

Pääsymaksu maksetaan paikan päällä, ja siihen sisältyy sisäänpääsy museoon sekä konsertti.

Hyvät musiikin ja arkkitehtuurin ystävät!

Vieraillessamme muutamia vuosia sitten Hvitträskissä, arkkitehtien Gesellius, Lindgren ja Saarisen itselleen suunnittelemassa erämaa-ateljeessa, meidät vangitsi lähes taianomainen tunne vuosisadan takaa. Syntyi vahva ajatus siitä, että talosta vuosien saatossa kadonnut musiikki on saatava jälleen soimaan.

Hvitträsk on huumaavan kaunis ateljeekoti. Sen monimuotoiset tilat soljuvat harmonisesti toisiinsa ja luovat tunteen, jonka voi aistia musiikkina. Kauniisti suunniteltu arkkitehtoninen kokonaisuus ja viimeistä yksityiskohtaa myöten luotu interiööri kutsuvat mielikuvissa takaisin aikaan, jolloin kodissa vieraili eri alojen taiteilijoita, taidemaalareista säveltäjiin ja kapellimestareihin. Kodin seinät saivat kuulla tarinoita ja kertomuksia niin Suomesta kuin ulkomailtakin. Vaikka nykyisin talon sisustus ei anna viitteitä musiikista, on siellä soinut musiikki aikoinaan ja onpa siellä ollut flyygelikin. Talon isäntien hyvä ystävä säveltäjä-kapellimestari Robert Kajanus oli tuttu näky Hvitträskissä, kuten myös kansallissäveltäjämme Jean Sibeliuksen. Myös Gustav Mahlerin tiedetään vierailleen arkkitehtiperheiden luona.

Rakennus kutsui meidät tuomaan musiikin takaisin osaksi tätä kaunista kokonaistaideteosta, jonka Hvitträsk yhdessä ympäröivän luonnon kanssa muodostaa. Näin lähti liikeelle ajatus Hvitträskin kamarimusiikkifestivaalista. Saimme mukaamme ihania musiikkoystäviämme toteuttamaan konsertteja. Haluamme kiittää lisäksi Kansallismuseota, joka lähti innostuneesti mukaan järjestämään kanssamme festivaalia.

Hvitträsk teemana, keskiössä ja innoittajana on koko festivaalin punainen lanka.

Niin suomalaista kulttuuria kuin eurooppalaisuutta henkivä rakennus vahvistaa näkemystämme suomalaisten vahvasta kulttuuri-identiteetistä, unohtamatta sitä, että pienessä, mutta sinnikkäässä Suomessamme emme ole erillään muusta maailmasta.

Jo sata vuotta sitten elimme tiiviissä vuorovaikutuksessa maailmalla tapahtuvien muutosten ja ajan virtauksien kanssa. Olemmekin halunneet tuoda festivaalille vanhojen ja uusien säveltäjien musiikkia niin Suomesta kuin Euroopasta.

Festivalin kuusi konserttia kertovat tarinaa Hvitträskin synnyttämistä tunnelmistamme.

Nuoren suomalaisen säveltäjän Eetu Ranta-ahon tilausteos kuljettaa musiikin ja kuulijat rakennuksen tiloissa ja tekee todeksi niiden synnyttämän virtaavuuden. Avajaiskonsertissa Gabriel Fauren impressionistinen musiikki saattelee konserttikuulijan ulos tilasta, puutarhaan ja sitä ympäröivään luontoon, loppukesänviilenevän iltapäivän tuoksuihin ja vapauteen. Festivaalin huipentaa päätöskonsertissa soivat Olivier Messiaenin Aikojen lopun kvartetto ja kamarisovitus Mahlerin neljännen sinfonian viimeisestä osasta.

Hvitträskin tunnelma ja musiikin ikiaikainen voima, virta menneestä tulevaan ja virta ajasta ikuisuuteen kuljettavat kuulijan taiteen ihmeellisen voiman äärelle, jossa aika ja paikka eivät enää ole merkityksellisiä.

Tervetuloa!

Heidi Rahkonen & Beata Antikainen

Ohjelma

Varaa paikkasi konsertteihin

Perjantai 24.8.

klo 18 
Avajaiskonsertti ”HVITTRÄSK”

Gustav Mahler (1860-1911)
Pianokvartetto a-molli

Sauli Zinovjev (1988-)
Chasse-Neige

Jean Sibelius (1865-1957)
Sarja viululle, alttoviululle ja sellolle A-duuri

Gabriel Fauré (1845-1924)
Pianokvartetto No. 1 c-molli, Op. 15


klo 21
Myöhäisillankonsertti ”Yön runo”

Giya Kancheli (1935-)
Night Prayers
jousikvartetille ja nauhalle

Teppo Hauta-aho (1941-)
Kadenza
soolokontrabassolle

Karl Weigl (1881-1949)
Ein Stelldichein
sopraanolle ja jousisekstetille

Eetu Ranta-aho (1992-)
Villanelle
sooloalttoviululle

Robert Kajanus (1856-1933)
Adagietto

(väleissä otteita Olivier Messiaenin teoksesta Vingt regards sur l’Enfant-Jésus)

Lauantai 25.8.

klo 13
Johdatus konsertin teemaan ”musiikki ja arkkitehtuuri”

klo 14
”OGIVES”

Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Partita a-molli
soolohuilulle

Iannis Xenakis (1922-2001)
Duo
sellolle ja viululle

Erik Satie (1886-1925)
Ogives pianolle

Erkki-Sven Tüür (1959-)
Architectonics II
klarinetille, sellolle ja pianolle

Eetu Ranta-aho (1992-)
Uusi teos
jousisekstetille

Johannes Brahms (1833-1897)
Pianotrio c-molli Op. 101

klo 18
Iltakonsertti ”Luontokuvia”


Peteris Vasks (1946-)
Landscape with Birds soolohuilulle

Claude Debussy (1862-1918)
Preludeja
Les sons et les parfums tournent dans l’air du soir
Feuilles mortes
Bruyères


Eetu Ranta-aho (1992-)
Teika -lauluja

Francis Poulenc (1899-1963)
Sonaatti huilulle ja pianolle

Franz Schubert (1797-1828)
Hirt auf dem Felsen D965
sopraanolle, klarinetille ja pianolle

Franz Schubert (1797-1828)
Forelli-kvintetto A-duuri, D667

Sunnuntai 26.8.

klo 14
Iltapäiväkonsertti ”Yhdessä”

Gioachino Rossini (1792-1868)
Sonaatti jousille No. 1 G-duuri


Isang Yun (1917-1995)
Together
viululle ja kontrabassolle

John Cage (1912-1992)
Living room music

Béla Bartók (1881-1945)
Contrasts
viululle, klarinetille ja pianolle

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
Huilukvartetto D-duuri, K. 285

Konsertin jälkeen kahvit puutarhassa yhdessä taiteilijoiden kanssa. 

klo 18
Päätöskonsertti ”Vokaliisi enkelille”

Olivier Messiaen (1908-1992)
Aikojen lopun kvartetto
viululle, klarinetille, sellolle ja pianolle

Gustav Mahler (1860-1911)
Neljännestä sinfoniasta osa 4
Das Himmlische leben
sovitus sopraanolle, viululle, klarinetille, sellolle ja pianolle

Esiintyjät 

Annariina Jokela

Annariina.gif#asset:6778

Rovaniemeläissyntyinen Annariina Jokela aloitti viulunsoiton 6-vuotiaana Lapin musiikkiopistossa. Alttoviuluun hän tarttui ensimmäisen kerran 13-vuotiaana kamarimusiikin johdattamana. Opettajina toimivat Igor Arias ja Taru Lehto. Vuonna 2013 Jokela aloitti opiskelun Sibelius-Akatemiassa Lilli Maijalan johdolla ja siirtyi sittemmin Münchenin musiikkikorkeakouluun jatkamaan opintojaan Nils Mönkemeyerin luokalla.

Tampereen valtakunnallisen alttoviulukilpailun 2017 finalistina Jokela esiintyi Tampere Filharmonian solistina. Keväällä 2018 Jokela esiintyi Sibelius-Akatemian sinfoniaorkesterin solistina kapellimestari Hannu Linnun johdolla. Kamarimuusikkona Jokela on esiintynyt mm. Kuhmon kamarimusiikissa, sekä Helsingin juhlaviikkojen ja Kamari21-konserttisarjan kamarikonserteissa.

Hän on myös toiminut sijaisena Radion sinfoniaorkesterissa ja avustajana Lapin kamariorkesterissa. Mestarikursseilla Jokelaa ovat opettaneet mm. Tabea Zimmermann, Roland Glassl, Diemut Poppen, Lars Anders Tomter ja Rainer Moog. Kamarimusiikkiopetusta Jokela on saanut mm. Marko Ylöseltä, Meta4-kvartetilta ja Dirk Mommertzilta.

Jokelan opintoja ovat tukeneet mm. Pro Musica säätiö, Kauko Sorjosen säätiö, Martin Wegeliuksen muisto -säätiö, Wihurin rahasto, Suomen säveltaiteen tukisäätiö, Suomen kulttuurirahasto sekä Sibelius-Akatemian tukisäätiö. Jokelalla on käytössään Sibelius-Akatemian omistama Mantegazza-alttoviulu vuodelta 1684.

Eetu Ranta-aho

Eetu.gif#asset:6729

Eetu Ranta-aho viimeistelee maisterin tutkintoaan Sibelius-Akatemialla Matthew Whittallin johdolla. Whittallin lisäksi Rantaahoa
ovat opettaneet mm Tapani Länsiö, Jukka Tiensuu, WillemJeths, Akira Nishimura, sekä Eisuke Tsuchida.

Ranta-aho on säveltänyt useita orkesteriteoksia, lauluja, sooloteoksia ja yhtyekappaleita, ja niitä ovat esittäneet mm. Avanti!,
Zagros Ensemble, Awake Percussion ja Kaartin soittokunta. Hänen vuonna 2013 säveltämä 'Kultaisia lehtiä' mezzosopraanolle, sellolle
ja pianolle on Sulasolin kustantama.

Vuoden 2013 kevään Ranta-aho vietti vaihto-opinnoissa University of Cape Coastissa Ghanassa, ja lukuvuoden 2016-2017 Tokyo
College of Musicissa Japanissa. Näiden lisäksi hän on hankkinut kansainvälistä kokemusta mm. osallistumalla Sibelius-Akatemian
Global Masters' of Music -kursseille Suomessa ja Malesiassa.

Syksyllä 2018 otteita Ranta-ahon orkesterilaulusarjasta 'Teika nouta' esitetään Ung Nordisk Musik -festivaalilla Bergenissä, ja
Ensemble Orga soittaa tilaamansa Pianokvarteton kantaesityksen Tokiossa.

Aapo Järvinen

Aapo2.png#asset:5400

Aapo Järvinen aloitti huiluopintonsa Ala-Keiteleen musiikkiopistossa Äänekoskella ja on sittemmin opiskellut Sibelius-Akatemiassa sekä Berliinin Universität der Künste -taidekorkeakoulussa. Tärkeitä opettajia vuosien varrella ovat olleet Marja Luiro, Hanna Juutilainen, Mikael Helasvuo, Rainer Risberg, Annette von Stackelberg.

Järvisen mielipuuhaa on yhteissoitto niin orkesterissa kuin kamariyhtyeissäkin. Hän on soittanut mm. Tapiola Sinfoniettan, Suomen Radion Sinfoniaorkesterin, Oma Orchestran sekä Baltic Sea Philharmonic -orkesterin riveissä. Helmikvintet-puhallinkvintetti, duo pianisti Fanny Söderströmin kanssa sekä berliiniläinen nykymusiikkiyhtye ilinx ovat Järvisen vakituisia kamarimusiikkikokoonpanoja. Syksyllä 2018 hän toimii Tampere Filharmonian huiluryhmän vuorottelevana äänenjohtajana.

Soittamisen lisäksi Järvinen lenkkeilee, harrastaa ruuanlaittoa ja elokuvien katselua sekä haaveilee omasta koirasta.

 Abel Puustinen

Abel.png#asset:5401

Lontoossa asuva viulisti Abel Puustinen on suhteellisen nuoresta iästään huolimatta ehtinyt nähdä konserttisaleja niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Tähän ovat vaikuttaneet hänen aktiivisen soolotyöskentelynsä lisäksi innokkuus orkesteri- ja kamarimusiikkisoittoon. Solistina Puustinen on esiintynyt muun muassa Helsingin kaupunginorkesterin ja Radion sinfoniaorkesterin kanssa. Työskentely kamarimusiikin parissa, sekä siitä nauttiminen, on vienyt Puustisen eri puolille Eurooppaa ja Aasiaan.

Sibelius-Akatemiassa monta vuotta oppinsa saanutta Puustista ovat koulineet Suomessa viime vuosien ajan Laura Vikman sekä Antti Tikkanen. Syksyllä 2016 Puustinen aloitti opintonsa Lontoon Royal College of Musicissa prof. Jan Repkon johdolla.

Suomen Kulttuurirahaston tukema Viuluakatemia, sekä monet muut mestarikurssit ovat olleet, ja tulevat olemaan olennainen osa Puustisen opiskeluja. Mestarikursseja, joihin Puustinen on osallistunut ovat pitäneet muun muassa Maxim Vengerov, Ilja Grubert, Mi-Kyung Lee, Mihaela Martin, Hagai Shaham ja Elina Vähälä. Tärkeitä opettajia tähän astisella matkalla ovat olleet myös Lauri Untamala, Geza Szilvay, Paavo Pohjola ja Marko Ylönen. Puustinen soittaa Royal College of Musicin lainaamalla Camillo Camilli
-viululla.

Wihurin Säätiö ja Suomen Kulttuurirahasto ovat tukeneet hänen taiteellista kehitystään ja työskentelyään.

Beata Antikainen

Beata.png#asset:5402

Beata Antikainen (s.1993) opiskelee Berliinin Hanns Eisler -musiikkikorkeakoulussa Prof. Claudio Bohorquezin luokalla. Hänen aiempia opettajiaan ovat olleet Sibelius-Akatemiassa Marko Ylönen ja Hannu Kiiski. Antikainen on palkittu Turun XII sellokilpailussa ja Berliinin kansainvälisessä Anton Rubinstein -sellokilpailussa.

Antikainen on aktiivinen kamarimuusikko ja esiintyy säännöllisesti musiikkifestivaaleilla kuten Kuhmon Kamarimusiikissa, Helsingin Kamarikesässä, Hauhon musiikkijuhlilla (vuoden 2012 nuori taiteilija), Sibafestissä, Eloafestivaalilla, Pyhäjärven kamarimusiikissa, Holland Music Sessionissa, Pekingin SuperCello -festivaalilla. Kesällä 2018 hän esiintyy myös mm. Galiciassa Guy
Braunsteinin Clasclas -festivaalilla nuorena taiteilijana. Solistina hän on soittanut mm. Radion sinfoniaorkesterin, Turun Filharmonisen orkesterin, Helsinki Ensemblen ja Baden Baden Philharmonian kanssa.

Antikainen on ollut Gustav Mahler -nuoriso-orkesterin jäsen vuosina 2010 ja 2013. Hänet valittiin Helsingin kaupunginorkesterin sellistiksi syksyllä 2017. Hän soittaa myös säännöllisesti Avanti-kamariorkesterissa.

Beata Antikainen soittaa milanolaista Luigi Bajoni -selloa n. vuodelta 1850, jonka Suomen Kulttuurirahasto on hänelle ystävällisesti lainannut.

 Fanny Söderström

Fanny.png#asset:5403

Fanny Söderström on monipuolinen nuori pianisti, joka liikkuu sulavasti tyylistä toiseen. Söderström tuntee olonsa kotoisaksi isoissa konserttisaleissa, Rolandin ääressä Tavastialla, mutta myös kynttilän valossa urkuparvella. Hän on soittanut pop-jazz-yhtye Syskofreniassa, levyttänyt nykyoopperaa Kokkolan Oopperakesän orkesterissa ja soutanut matkaharmoonin kanssa Kuusiluotoon esittämään suomalaisia murhaballadeja.

Fanny on soittanut koko ikänsä myös selloa ja kiinnostus puhallinsoittimia kohtaan on vienyt hänet saksofonin ja mellofonin pariin. Kamarimusiikki on ollut aina yksi Fannyn lempiasioista. Suomen lisäksi kamarimuusikkous on vienyt häntä esiintymään Kiinaan (13 kaupungin kiertue, 2015), Kanadaan (Montreal, 2018) sekä Itävaltaan (Graz, 2018) jossa hän ja sopraano Iida Antola selvittivät tiensä kolmanteen erään kansainvälisessä FSMM-liedkilpailussa.

Pianistina Söderström on menestynyt vuonna 2017 Nordic Piano Competition-kilpailusssa (finalisti) ja Tampereen pianokilpailussa (2.sija). Hän edusti myös Suomea kansainvälisessä Maj Lind-pianokilpailussa. Tällä hetkellä Söderström tekee maisterin tutkintoaan Berliinin Taideyliopistossa professori Björn Lehmannin johdolla.

Heidi Rahkonen

Heidi.png#asset:5404

Heidi Rahkonen aloitti 6-vuotiaana kontrabassonsoiton opinnot Lasse Lagercrantzin ja Tarja Nybergin johdolla Itä-Helsingin
Musiikkiopistossa. Opinnot jatkuivat Lagercrantzin kanssa Sibelius-Akatemian nuorisokoulutuksessa, josta Rahkonen valittiin
myöhemmin Sibelius-Akatemian solistiselle osastolle.

Vaihto-opiskeluvuosi 2012-2013 vierähti maineikkaassa Lontoon Royal Academy of Musicissa stipendaattina (Elisabeth Sparter
Award) Prof. Duncan Mctierin luokalla. Sieltä opinnot jatkuivat Folkwangin taideyliopistoon Prof. Niek de Grootin ja Olivier Thieryn
luokalle 2013-2015. Rahkonen valmistui Taideyliopistosta (Sibelius-Akatemia) musiikin maisteriksi keväällä 2018.

Hän täydentää opintojaan tällä hetkellä Prof. Janne Saksalan luokalla Hanns Eisler Musikhochschulessa Berliinissä sekä soittaa
Berliinin Radion Sinfoniaorkesterin orkesteriakatemiassa. Rahkonen aloittaa Daniel Barenboimin johtaman Berliinin valtionoopperan
kaksivuotisessa orkesteriakatemiassa syksyllä 2018.

Rahkosen opintoja ovat ystävällisesti tukeneet muun muassa Wihurin rahasto, Kordelinin säätiö, Paulon säätiö, Suomen kulttuurirahasto, Wegelius säätiö, sekä Pro Musica Säätiö.

Rahkosella on tällä hetkellä käytössään Sibelius-Akatemian omistama Lorenzo Carcassi-kontrabasso vuodelta 1765.

Helmi Malmgren

Helmi.png#asset:5405

Helmi Malmgren on nuori suomalainen klarinettitaiteilija Helsingistä. Hän viimeistelee maisterintutkintoaan Sibelius Akatemialla ja toimii samalla aktiivisena orkesteri- ja kamarimuusikkona. Lisäinspiraatiota on haettu Pariisin konservatoriolta, Norjan musiikkiakatemiasta sekä lukuisilta festivaaleilta ja mestarikursseilta ympäri maailmaa. 

Helmi on esiintynyt lukuisien suomalaisten orkestereiden riveissä, mm. Avanti! kamariorkesterin, Kansallisoopperan orkesterin, Tapiola Sinfoniettan ja Helsingin kaupunginteatterin orkesterin. Hän on ollut mukana tekemässä tai soittamassa monilla festivaaleilla, esimerkiksi Santanderin musiikkifestivaalilla Espanjassa, Kamarikesässä Helsingissä, Kokkolan oopperakesässä ja Crusell-viikkolla. Hän on myös toiminut klarinetinsoiton opettajana Helsingin konservatoriolla. 

Orkesterimusiikin lisäksi kamarimusiikki on hänen sydäntään lähellä. Lukuisten kokoonpanojen joukosta mainittakoon oma Pianotrio sekä puhallinkvintetti Helmikvintet, sekä uutta musiikkia esittävä ÄÄNI-kollektiivi. 

 Jaakko Laivuori

Jaakko.png#asset:5406

Jaakko Laivuori aloitti viulunsoiton 7-vuotiaana Länsi-Helsingin musiikkiopistossa. Kamarimusiikista ja orkesterisoitosta kiinnostuneena soitin vaihtui 19-vuotiaana alttoviuluun.

Ammattiopintonsa Laivuori aloitti Sibelius-Akatemiassa vuonna 2010 Ilari Angervon ja myöhemmin Atte Kilpeläisen johdolla esittävän säveltaiteen koulutusohjelmassa.

Vuonna 2013 tie vei Erasmus-vaihto-opintoihin Folkwang Universität der Künste -taideyliopistoon Esseniin, Saksaan professori Gareth Lubben luokalle. Vaihto-oppilasvuoden jälkeen opinnot jatkuivat Keski-Euroopassa.

Essenissä suoritetun musiikin kandidaatin tutkinnon jälkeen Laivuori aloitti maisteriopintonsa vuonna 2016 Berliinissä Universität der Künste -taideyliopistossa professori Julia Rebekka Adlerin luokalla. Laivuori on täydentänyt opintojaan lukuisten opettajien mestarikursseilla mm. Nobuko Imai, Hartmut Rohde, Thomas Riebl, Barbara Westphal, Hans-Peter Ochsenhofer, Csaba Erdelyi ja Juan-Miguel Hernandez.

Kamarimusiikkia Laivuori opiskelee tällä hetkellä Artemis-kvartetin johdolla. Opintoja on kertynyt myös mm. Sarah Willisin, Robert Nagyn, Peter Rainerin, Dirk Mommertzin, Andreas Reinerin, Marko Ylösen ja Teemu Kupiaisen opissa.

Laivuori on ollut vuodesta 2011 lähtien avustajana Radion Sinfoniaorkesterin ja Helsingin Kaupunginorkesterin riveissä. Keväällä 2018 hän toimi Porin Sinfonietan äänenjohtajana.

Lisäinspiraatiota on tuonut mahdollisuus soittaa lukuisten kapellimestareiden mm. Valery Gergievin, Kent Naganon ja Tugan Sokhievin johdolla. Kansainvälisten opintojen kautta Laivuorelle on avautunut mahdollisuus soittaa ympäri maailmaa mm. Japanissa, Amerikassa ja Etelä-Afrikassa

 Linda Suolahti

Linda.png#asset:5407

Linda Suolahti (s. 1989) toimii monipuolisena viulistina Suomessa ja ulkomailla. Hän työskentelee Lapin kamariorkesterissa toisena konserttimestarina viimeistellen samalla maisteriopintojaan Minna Pensolan kokonaisvaltaisessa ohjauksessa Sibelius-Akatemiassa.
Musiikin kandidaatiksi hän on valmistunut erinomaisin arvosanoin vuonna 2014 ja vuosina 2014-2015 täydentänyt opintojaan Lontoossa Royal College of Musicissa prof. Jan Repkon luokalla Emma Rose Memorial -säätiön stipendiaattina.

Linda esiintyy usein kamarimuusikkona sekä solistisissa tehtävissä. Hän on soittanut sekä Lapin kamariorkesterin että muutamaan otteeseen Hämeenlinnan kaupunginorkesterin solistina samalla liidaten orkesteria ja lisäksi Sibelius-Akatemian barokkiensemblen solistina Reinhard Goebelin johdolla. Syksyllä 2017 hän esiintyi Lapin kamariorkesterin solistina Tomas Djupsjöbackan johdolla sekä Helsinki Sinfonietan solistina Eero Lehtimäen johdolla.

Linda on esiintynyt nuorena taiteilijana mm. Kuhmon kamarimusiikissa, Janakkalan musiikkipäivillä, Nurmeksen musiikkiakatemiassa, Sysmän Suvisoitossa, Fiskarsin kesässä sekä Naantalin musiikkijuhlilla ja Heinäveden musiikkipäivillä. Vuodet 2008-2014 hän soitti
perustamassaan Core -jousikvartetissa, joka saavutti ensimmäisen sijan valtakunnallisessa Erkki Melartin -kilpailussa 2010.

Vuonna 2016 Linda perusti oman kamarimusiikkijuhlan, Kokonaisen festivaalin, kotiseudulleen Hämeeseen. Festivaalin idea on tuoda esille tuntemattomia naissäveltäjiä eri aikakausilta ja myös esitellä uransa alussa olevien säveltäjien teoksia. Linda toimii festivaalin tuottajana, muusikkona ja taiteellisena johtajana yhdessä Mari Vilukselan kanssa.

Linda on työskennellyt konserttimestarina, äänenjohtajana ja tuttisoittajana myös National Arts Centre Orchestrassa Kanadassa, Radion Sinfoniaorkesterissa, Helsingin kaupunginorkesterissa sekä Kansallisoopperan orkesterissa, Chamber Orchestra of Europen yhteistyöprojektissa Englannissa sekä useaan eri otteeseen Sibelius-Akatemian orkesteriproduktioissa. Erkki
Lasonpalon ja Santtu Rouvalin perustamassa Helsinki Sinfonietassa hän toimi runko-orkesterissa yhtenä konserttimestareista.

Linda soittaa Suomen Kulttuurirahaston ystävällisesti lainaamalla soittimella.

 Otto Antikainen

Otto.png#asset:5408

Otto Antikainen (s. 1999) aloitti viulunsoiton 5-vuotiaana Käpylän musiikkiopistossa Hannele Lehdon oppilaana. Vuonna 2012 hän pääsi Sibelius-Akatemian nuorisokoulutukseen professori Réka Szilvayn oppilaaksi. Vuoden 2016 keväällä Otto sai 1. palkinnon Jyväskylän viulukilpailussa. Hän on soittanut RSO:n nuorten solistien konsertissa. Ensi kesänä hän soittaa Kokkolan lisäksi myös festivaaleilla Hauhossa ja Hvitträskissä. Hän on osallistunut mm. Gerhard Schulzin, Miriam Friedin, Mihaela Martinin, Zakhar Bronin ja Tuomas Haapasen mestarikursseille ja opetukseen. Kamarimusiikin opettajina ovat olleet mm. Ivry Gitlis,
Menahem Pressler, Paavo Pohjola ja Antti Tikkanen. Otto soittaa OP Ryhmän Taidesäätiön Ferdinandus Gagliano -viululla (1768).

 Piia Komsi

Piia.png#asset:5409

Koloratuurisopraano Piia Komsi on yksi maailman virtuoosisimmista korkeista sopraanoista ja poikkeuksellisen äänensä ja syvällisen muusikkoutensa ansiosta kansainvälisesti kysytty taiteilija. Hän aloitti uransa sellistinä ja soitti Suomen Kansallisoopperan orkesterissa vuoteen 2001 asti. Komsi on vieraillut lukuisten huippuorkestereiden solistina: mm. New Yorkin Filharmonikot, Lontoon BBC Sinfoniaorkesteri, Los Angelesin Filharmonikot, Baijerin radio-orkesteri, Oslon filharmonikot. Tänä vuonna Italian arvostettu
Franco Abbiati-palkinto parhaasta nykyoopperan kantaesityksestä (2017) myönnettiin Dusapinin teokselle Medea, jossa Piia lauloi pääroolin.

Piia Komsin ohjelmisto on poikkeuksellisen laaja alkaen barokin oopperoista ja kirkkomusiikista Mozartin Yön Kuningattareen j a P aminaan ja Pascal Dusapinin Medeaan . Menestyksiä ovat olleet myös Buenos Airesin Teatro Colónissa kantaesitetyn Le Malentendun päärooli Martha , Opera Chemnitzissä esitetty Ligetin Le Grand Macabren Gepopo/Venus, Théâtre du Capitolessa esitetty Wolfgang Mittererin Massacren Duchesse de Guise ja Brünnhilde Richard Wagnerin Ring Sagassa Pariisin Theatre et Musiquen tuotannossa.
Piia Komsi on saanut myös tunnustusta lied-laulajana ja hänen yhtenä erikoisuutenaan on esiintyä yhtä aikaa laulaja-sellistinä. Muun muassa Vinko Globokar, Liza Lim, Esa-Pekka Salonen, Einojuhani Rautavaara, Kaija Saariaho, Unsuk Chin, Heinz-Juhani Hofmann, Rolf Riehm ja Kimmo Hakola ovat säveltäneet teoksia Piialle.

Piia Komsi on levyttänyt Schubertin, Bachin, Boulangerin, Rautavaaran, Saariahon, Salosen, Chinin, Tuomelan, Bergmanin ja Wennäkosken, Hofmannin ja Puurtisen musiikkia. Wennäkosken Procris palkittiin vuoden 2008 Emma-palkinnolla ja uusin levy SOLARIS (Proprius/Naxos), joka sisältää uutta ja vanhaa kirkkomusiikkia, on palkittu “Vuoden 2012 Parhaana Levynä”. Viimeisimmät levytykset ovat Zoltán Jeneyn Wohin (Presto Classical), ja Vinko Globokarin Exil 3 (Neos Music).

 Roope Gröndahl

Roope.png#asset:5410

Roope Gröndahl (s. 1989) on opiskellut pianonsoittoa Sibelius-Akatemiassa Liisa Pohjolan ja Matti Raekallion johdolla sekä Lontoon Royal Academy of Musicissa opettajanaan Christopher Elton. Lisäksi hän on täydentänyt opintojaan ja perehtynyt erityisesti ranskalaisen musiikin saloihin Alain Planèsin opastuksella Pariisissa. 

Gröndahl saavutti jo teini-ikäisenä menestystä kilpailuissa, kun hänelle myönnettiin 2. palkinto niin kansainvälisessä Maj Lind -pianokilpailussa 2007 kuin Eurovision nuorten solistien kilpailussa 2008. Viimeisin etappi kilpailurintamalla on toukokuulta 2013, jolloin hän saavutti finaalisijan ja erikoispalkinnon arvostetussa Kuningatar Elisabeth -pianokilpailussa Brysselissä.

Roope Gröndahl on esiintynyt lähes kaikkien kotimaisten orkesterien solistina tehden yhteistyötä monien eturivin kapellimestarien kanssa. Ulkomailla hän on konsertoinut useiden Keski-Euroopan maiden lisäksi aina Kiinaa, Yhdysvaltoja ja Australiaa myöten.

Hänet tunnetaan myös erityisen aktiivisena kamarimuusikkona; tässä roolissa Gröndahlia on kuultu useilla festivaaleilla, joista mainittakoon Kuhmon Kamarimusiikki, Helsingin Juhlaviikot sekä Meidän festivaali Tuusulassa. Kesällä 2016 hänet hyväksyttiin kautta aikain ensimmäisenä suomalaisena pianistina Ravinia Festivalin kamarimusiikkikoulutusohjelmaan Chicagossa, jossa hänellä oli mahdollisuus työskennellä mm. Menahem Presslerin, Leon Fleisherin ja Midorin kaltaisten legendojen ohjauksessa.

Suomen Kulttuurirahasto, Jenny ja Antti Wihurin rahasto sekä Alfred Kordelinin säätiö ovat ystävällisesti myöntäneet tukensa Roope Gröndahlin muusikon uralle.

 Senja Rummukainen

Senja.png#asset:5411

Senja Rummukainen (s. 1994) sai ensimmäisen palkinnon Turun sellokilpaulussa 2014. Kesällä 2015 Senja oli yksi kolmesta finalistista Guilhermina Suggia Prize-sellokilpailussa Portugalissa. Hän esiintyy säännöllisesti musiikkifestivaaleilla, joista mainittakoon Naantalin musiikkijuhlat, Turun musiikkijuhlat, Kuhmon kamarimusiikki, Oulun musiikkijuhlat, Joensuun musiikkijuhlat, Heinäveden musiikkipäivät ja Kauniaisten musiikkijuhlat, Grieg in Bergen-festivaali sekä RUSK-festivaali. Hän oli Korsholman musiikkijuhlien nuori taiteilija vuonna 2015. Solistina hän on soittanut mm. Helsingin kaupunginorkesterin, Turun filharmonisen orkesterin, Keski-Pohjanmaan kamariorkesterin, Kuopion kaupunginorkesterin kanssa, Pori Sinfoniettan, Vaasan kaupunginorkesterin, Savonlinnan orkesterin, Württembergische Philharmonie Reutlingenin sekä Orquestra Sinfónica do Porto Casa da Música-orkesterin kanssa. Hän on tehnyt nauhoituksia YLE:lle.

Rummukainen on opiskellut sellonsoittoa professori Marko Ylösen ja professori Young-Chang Chon ohjauksessa. Lukuvuonna 2016-2017 hän oli vaihdossa Norjan valtiollisessa musiikkikorkeakoulussa Truls Mørkin luokalla. 2017 hän aloitti maisteriopinnot Berliinin Universität der Künstessä Jens-Peter Maintzin ohjauksessa. Lisäopetusta Senja on saanut mm. David Geringakselta, Reinhard Latzkolta ja Wolfgang Boettcherilta.

Senja Rummukainen on aktiivinen kamarimuusikko ja vakituisten kokoonpanojen lisäksi hän on esiintynyt mm. Pekka Kuusiston, Jaakko Kuusiston, Elina Vähälän, Cecilia Zilliacuksen, Niek de Grootin, Jennifer Frautschin, Lise Berthaudin ja Oliver Triendlin kanssa. Senjan jousitrio voitti NMH:n kamarimusiikkikilpailun vuonna 2017. Hänet valittiin Helsingin kaupunginorkesterin 2. soolosellistiksi 2017.

Rummukaisella on tällä hetkellä käytössään Stefano Scarampella-sello vuodelta 1897, jonka hänelle on ystävällisesti lainannut Jorma Panula.