22 KM kesatyo 2000x1000px
Hämeen linnassa kausityöntekijät työskentelevät muun muassa lapsille suunnattujen kierrosten vetäjinä. Kuva: Maija Huitu, Museovirasto

Lähes sata kausityöntekijää työllistyy Suomen kansallismuseon kohteisiin

Museot

Suomen kansallismuseo palkkaa jälleen museoihin ja linnoihin eri puolille Suomea kesätyöntekijjöitä monipuolisiin ja kiinnostaviin tehtäviin vahtimestareista ja museokaupanhoitajista työpajojen vetäjiin ja oppaisiin.

Suomen kansallismuseo on tänäkin vuonna merkittävä kausityönantaja. Kesätyöpaikkoja on tarjolla liki sata kaikkiaan kahdeksassa museossa ja linnassa eri puolella maata. Työntekijöitä etsitään muun muassa opastamaan, vetämään työpajoja, siivoamaan, hoitamaan museokauppaa, puutarhureiksi, vahtimestareiksi ja lipunmyyntiin. Kesällä 2022 Suomen kansallismuseon museoperheen kaikissa kohteissa järjestetään monipuolista ohjelmaa kaikenikäisille: tapahtumia, opastettuja erikoiskierroksia, työpajoja lapsille.

Lue lisää avoinna olevista työpaikoista Museoviraston verkkosivulta. Huomaa, että hakuaikojen päättyminen vaihtelee.