Olavinlinnassa on paljon ohjelmaa syyslomaa viettäville. Kuva: Topi Leikas

Tee syyslomaretki Hämeen linnaan, Olavinlinnaan tai Suomen merimuseoon

Suomen kansallismuseon kohteissa piisaa tekemistä syyslomaa viettäville. Monipuolinen ohjelma takaa sen, että luvassa on jokaiselle jotakin. Lapset pääsevät Suomen kansallismuseon kohteisiin ilmaiseksi, aikuiset voivat kuitata sisäänpääsyn myös Museokortilla. Katso kootut vinkit tästä.

Hämeen linnan syysloma 16.–20.10. täyttyy omatoimisten käytäväseikkailujen lisäksi 17.10. pidettävästä metsäisistä satutuokioista ja kranssityöpajasta 18.10. Ehdit nähdä myös suositun Metsien kuninkaalliset -näyttelyn ja osallistua päivittäin 14.–22.10. klo 11 lähteville opastetulle kierrokselle.

Olavinlinnan tarinakierroksilla kuullaan kertomuksia linnan arjesta ja sattumuksista. Kierroksille lähdetään kolmesti päivässä 17., 19. ja 24.10. Lauantaina 21.10. linnassa juhlitaan kekriä. Musiikkia, vanhan ajan leikkejä, haarniskapukuja, kehruu- ja parsintanäytöksiä täynnä oleva päivä päättyy olkipukin polttoon. Syysloma huipentuu 26. ja 28.10. pelilliseen mysteeritapahtumaan Muuriin kätketyt salaisuudet.

Kotkassa Suomen merimuseon näyttelyissä rohkeimmat lapset voivat tutustua vaikka Ruotsinsalmen hurjaan taisteluun.