Hämeen linnan uudistustyö jatkuu ‒ uudet yleisöpalvelutilat avautuvat 5.3.

Museot

Hämeen linnan uuden museokaupan ja lipunmyynnin rakennustyöt ovat valmistuneet. Esteetön museokauppa, lipunmyynti ja muut yleisöpalvelutilat ovat siirtyneet vartiotupaan. Valoisa vartiotupa on jo rakennuksena luonnollinen keskipiste linnaan saavuttaessa ja vahvistaa kävijäkokemusta uudistuvasta linnasta. Esteettömyyden parantamista jatketaan etapeittain ja ulkotilojen esteettömyyden parantaminen on suunnitteilla. Uusi museokauppa ja lipunmyynti otetaan käyttöön tiistaina 5.3.

Uudet tilat ovat yli tuplasti suuremmat kuin aiemmin ‒ mm. kaivatut säilytyslokerot, suuremmat yleisö-wc:t, levähdyspiste, kahvikone, vaunuparkki lastenvaunuille ja rattaille sekä kaksi kassaa varmistavat, ettei suurimmissakaan tapahtumissa muodostu hankalia ruuhkia. Museokaupan tuotevalikoima laajenee kevään aikana ja myyntiin tulee yhä enemmän Hämeen linnan omia tuotteita. Valikoimiin on mm. tulossa replikoita linnan kaivauslöydöistä.

Lauantaina 9.3.2019 klo 11:00 lähtien tarjotaan uusien tilojen kunniaksi kakkukahvit sadalle ensimmäiselle kävijälle. Museokaupassa lukuisia tuotetarjouksia.

Hämeen linnan kokonaisvaltainen uudistyö jatkuu vauhdikkaasti sillä jo 24.5. avataan Rikkauksien Häme -olohuone, Linnan historiasta kertova näyttely sekä Asehuone. Heti viikonloppuna 25.‒26.5. linna täyttyy toiminnasta, kun eteläisellä vallipihalla vietetään turnajaisviikonloppua. Ohjelmassa on myös musiikkia, narreja & jonglöörausta, äkseerausta ja lisäksi kauppiaat saapuvat paikalle Baltiasta.

Lisätietoja
intendentti Jouni Marjamäki, jouni.marjamaki@kansallismuseo.fi, puh. 0295 33 6344
museokauppa, palvelukoordinaattori Pepita Ehrnrooth-Jokinen, pepita.ehrnrooth-jokinen@kansallismuseo.fi, puh. 0295 33 6358

HÄMEEN LINNA