Kuva: Nanna Suurhelo

Helsinki-päivän teatteriesitys Kansallismuseon sisäpihalla 12.6.2023

12.6.2023 15:00 — 12.6.2023 15:45

Teatteri Rollo tuo kaikenikäisille suunnatun esityksen Kansallismuseon Linnanpihalle Helsinki-päivänä. Esitykseen on vapaa pääsy.

Teatteri Rollo: Umpimähkän valtakunta

Teatteri Rollo tuo Kansallismuseon ainutlaatuiselle linnapihalle riemastuttavan, puheen, laulun ja tanssin täyteisen teatteriesityksen, joka sopii lapsille ja aikuisille. Umpimähkän valtakunnassa turhautunut mutta säntillinen ritari Urho Umpiluu koettaa pitää kuningas Uljas af von Umpisolmun käytöstä salonkikelpoisena. Tehtävä osoittautuu mahdottomaksi, vaikka kuningatar Impi von af Umpisieväkin auttaa parhaansa mukaan. Kuinka käy Umpimähkän kuningaskunnan, kun kaikesta perillä oleva ritari ryhtyy lakkoon?

Teatteri Rollo helsinkiläinen ammattiteatteri, joka uskoo naurun voimaan ilman ikärajoja. Rollon esitykset päiväkodeissa, kouluissa ja puistossa ovat ilahduttaneet yleisöä jo vuodesta 1972. Huomioithan, että esitys toteutetaan ulkotiloissa, säävaraus.

Esitystä suositellaan: Esityksen hupaisat ja vahvat hahmot tempaisevat mukaansa kaikenikäiset alamaiset. Esityksen kesto n. 30 min.

Käsikirjoitus: työryhmä
Ohjaus: Sanna Monto
Hovimusiikki: Janne Immonen
Hovilaulujen sanat: Vando Suvanto
Valtaistuinkoroke: Kati Lamppu
Kuninkaalliset hovipuvut: Niina Huovinen
Hoviteknikko: Juha Skukin
Hovikuvaaja: Nanna Saarhelo

Helsinki-päivänä Kansallismuseoon on vapaa pääsy. Katso päivän avoimet, maksuttomat yleisöopastukset täältä.