Musko Visuals Topi Leikas 00646
Kansallismuseo Helsingin Mannerheimintiellä oli edellisen kerran suljettuna keväällä 2020 pandemiatilanteen vuoksi. Kuva: Topi Leikas / Museovirasto

Kansallismuseo, Tamminiemi ja Hämeen linna suljettuina yleisen koronavirustilanteen vuoksi

Museot

Suomen kansallismuseon kohteista Kansallismuseo, Tamminiemi ja Hämeen linna ovat suljettuina helmikuun loppuun asti.

Suomen kansallismuseon avoinna olevien Olavinlinnan ja Kotkassa sijaitsevan Suomen merimuseon osalta seurataan koronatilanteen alueellista kehittymistä. Suomen merimuseossa on voimassa yleisömäärässä rajoitus, jonka mukaan merimuseon tiloissa saa kerrallaan vierailla 10 henkeä. Muut Suomen kansallismuseon museokohteet ovat avoinna muutoinkin vain kesäkaudella.

Koska Kansallismuseo, Tamminiemi ja Hämeen linna ovat suljettuina, myös erilaiset opastukset ja tilavaraukset perutaan. Tapahtumaohjelmisto on peruttu jo aiemmin. Suomen kansallismuseosta otetaan yhteyttä varaajiin uudelleenjärjestelyiden tekemiseksi. Samoin siirretään sovittujen vierailujen ajankohdat kokoelma- ja konservointikeskukseen Vantaalle.

Suomen kansallismuseon asiakaspalvelun tavoittaa sulun aikana normaalisti sähköpostitse ja puhelimitse.

Suomen kansallismuseo noudattaa suosituksissa ja määräyksissä viranomaisten linjauksia.