Seurasaari Sanna Lehto007 2000x1000px

Seurasaaren kesäleireillä seikkaillaan historiallisessa ympäristössä - ilmoittautuminen alkaa 27.2.

Kesäkuussa 2024 Seurasaaren ulkomuseo järjestää lapsille kaksi kesäleiriä yhteistyössä Seikkailutaidekoulun kanssa. Leireillä leikitään, tehdään taidetta, liikutaan ulkona ja tutkitaan vihreää saarta seikkailuretkillä.

Seurasaari ja sen museotalot innostavat seikkailemaan ja tutkimaan!

Seikkailutaideleireillä tutustutaan ulkomuseon kiehtoviin kohteisiin ja lumoavaan luontoon sekä tehdään itse taidetta seikkailun lomassa. Leirin aikana Seurasaaresta tulee lasten oma valtakunta, ja päivät vietetään pääosin ulkona saaren kesäisessä vihreydessä. Lapset pääsevät tutustumaan ulkomuseon satoja vuosia vanhoihin rakennuksiin: punamultataloihin, aittoihin, savupirtteihin ja torppiin.

Vanhat rakennukset ja luonto inspiroivat tekemään ulkona monenlaista hauskaa ja leikkisää taidetta, kuten piirtämään aarrekarttoja! Leirillä myös rakennetaan majoja ja tehdään pienoiskylä ulkomuseon rakennuksista sekä tutustutaan historiaan.

Seikkailutaideleiri sopii lapsille, joilla on ensimmäinen kouluvuosi takana. Leiri tarjoaa sisältöä historiasta kiinnostuneille lapsille, inspiraatiota taiteesta innostuville sekä runsaasti ulkona liikkumista kaikille, jotka haluavat tehdä asioita itse kokeillen.

Tervetuloa viettämään hauska kesälomaviikko Seurasaareen!

Järjestämme kaksi päiväleiriä kesäkuussa 2024

Leiri 1: ma-pe 3.-7.6. (5pv)
Leiri 2: ma-to 17.-20.6. (4pv)

• Leiripäivä klo 9-15
  • Paikka: Seurasaari, Helsinki
  • Leiri sopii 7-11 -vuotiaille, jotka ovat koulussa tottuneet työskentelemään ryhmässä.
  • Leirikieli: suomi
  • Hinta sisältä lämpimän lounaan ja välipalan.
    Leiri 1 (5pv): 210€
    Leiri 2 (4pv): 180€.
  • Leirin toteutuksesta vastaavat Seikkailutaidekoulun kuvataideopettajat (TaM) Satu Sipilä ja Verna Kuntsi.
  • Ilmoittautuminen alkaa 27.2.24 klo 12.00
  • Ilmoittaudu tästä. Ilmoittautuminen on sitova. Leiri maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä.

Lisätiedot:
Museolehtori Hanna Korhonen
hanna.korhonen@kansallismuseo.fi

Kokemuksia aiemmilta kesäleireiltä

”Oli kiva, että lapselle löytyi leiri, jossa yhdistyivät ulkoaktiviteetit ja taiteilu. Oli ilo huomata, että lapsi lähti hyvillä mielin ja innoissaan joka päivä kohti Seurasaarta.”

”Maailman paras leiri, ihanat ohjaajat ja ruokakin oli tosi hyvää. Tekeminen oli mielekästä. 5/5!!”