Moomins Couragefreedomlove

PÄÄTTYNYT: Rohkeus, rakkaus, vapaus! Muumit 75

14.8.2020 11:00 — 14.3.2021 18:00

Näyttely on päättynyt.

Näyttelyyn voi tutustua video-opastuksilla:

Kansallismuseon Rohkeus, rakkaus, vapaus! -näyttely on taianomainen matka muumien elämänarvoihin ja filosofiaan.

Tove Jansson loi Muumit jo 75 vuotta sitten, mutta tarinoiden välittämät arvot – ystävyys, rakkaus, luonnon kunnioittaminen, seikkailunhalu, tasavertaisuus, suvaitsevaisuus, vapaus ja rohkeus – ovat edelleen ajankohtaisia ja puhuttelevia. Kansallismuseon näyttely on taianomainen matka muumien elämänarvoihin ja filosofiaan.

Rohkeus, rakkaus, vapaus -näyttely antaa tilaa kokea erilaisia tunteita ja pohtia arvojen merkitystä niin itselle kuin yhteiskunnassa. Näyttely on samaan aikaan nostalginen, lohdullinen, ilahduttava. Tove Janssonin kirjojen tapaan kaikenikäisille tarkoitetun näyttelyn voi kokea ja tulkita monin eri tavoin.

Kansallismuseo toteuttaa Rohkeus, rakkaus, vapaus -näyttelyn yhteistyössä Moomin Characters Oy Ltd:n kanssa. Näyttelyn kuvitus ja sitaatit perustuvat Tove Janssonin alkuperäisiin teoksiin. Taiteellisesta toteutuksesta ja näyttelyarkkitehtuurista vastaa Alexander Reichstein.

Rohkeus, rakkaus, vapaus! Muumit 75 -näyttelyyn saattaa ajoittain olla ruuhkaa, koska näyttelytilaan pääsee kerrallaan vain rajattu määrä kävijöitä. Varauduthan siis odottamaan hetken näyttelyyn pääsyä. Ryhmät, joilla on ennakkovaraus näyttelyopastukseen, pääsevät sisään jonottamatta.

Tutustu näyttelyn yleisöohjelmaan työpajoineen ja tapahtumineen täällä.

Varaa näyttelyyn yksityinen opastettu kierros tai omatoiminen ryhmävierailuaika.