Seurasaari Sanna Lehto

Hae kesäksi töihin Suomen kansallismuseon museoihin ja linnoihin

Suomen kansallismuseo palkkaa ensi kesäksi noin sata kesätyöntekijää Hämeen linnaan, Olavinlinnaan, Seurasaaren ulkomuseoon, Tamminiemeen, Louhisaaren kartanolinnaan, Hvitträskiin, Suomen merimuseoon, Vankilamuseoon ja Langinkosken keisarilliselle kalastusmajalle. Hakuaika päättyy 19.1.2024 klo 16.

Suomen kansallismuseo palkkaa jälleen ensi kesäksi kausityöntekijöitä eri puolella Suomea sijaitseviin kohteisiinsa.

Kesätyöntekijöitä etsitään erilaisiin asiakaspalvelutehtäviin kuten oppaiksi, museoapulaisiksi, museokaupan hoitajiksi, lipunmyyjiksi, opasvartijoiksi, puutarhureiksi ja palveluvastaaviksi.

Kesä kulttuurihistoriallisissa kohteissa on taatusti ainutlaatuinen: esimerkiksi Olavinlinna ja Hämeen linna ovat täynnä tapahtumia lasten kierroksista keskiaikamarkkinoihin. Kotkan seudulla on mahdollista päästä työskentelemään luonnon keskellä Langinkosken keisarillisella kalastusmajalla tai Suomen merimuseon museolaivoilla. Askaisissa sijaitsevaan Louhisaaren kartanolinnaan haetaan oppaiden lisäksi puutarhureita.

Eniten avoimia pestejä, kaikkiaan 28, on Seurasaaren ulkomuseossa. Kaikkiaan pääkaupunkiseudun kohteisiin, Seurasaaren ulkomuseoon, Tamminiemeen ja Hvitträskiin palkataan 36 kesätyöntekijää.

Työskentely Suomen kansallismuseossa on esimerkiksi museologiaa, taidehistoriaa, puutarha-alaa tai historiaa opiskeleville mahdollisuus saada arvokasta oman alan työkokemusta. Kesätyöntekijöiltä edellytetään 18 vuoden ikää.

Lisätietoja avoimista työpaikoista Museoviraston verkkosivuilta.