2024 TN kekkonen lenkki 2000x1000px

Kekkosen lenkki - opastettu kierros Tamminiemen ja Seurasaaren maastossa

Avoinna tänään 11—17
21.4.2024 14:00 — 15.5.2024 19:00

Urho Kekkonen, Suomen entinen presidentti ja urheilija, on tunnettu paitsi poliittisesta urastaan myös intohimoisesta suhtautumisestaan liikuntaan. Nuoruusvuosien kansallistason urheilusaavutukset eivät jääneet presidenttikauden varjoon, vaan Kekkonen piti huolen, että liikunta säilyi olennaisena osana hänen päivittäisiä rutiinejaan. Hänen suosikkilenkkinsä vei hänet Seurasaaren idyllisiin maisemiin.

Kekkosen lenkki tarjoaa ainutlaatuisen tilaisuuden lähteä opastetulle kävelylle pitkin historiallista polkua. Kolmen kilometrin mittainen reitti kattaa paitsi Kekkosen perinteisen lenkkipolun myös palan suomalaista historiaa. Lenkillä oppaana toimii tietokirjailija ja urheilutoimittaja Kalle Virtapohja, joka on perehtynyt presidenttien urheiluharrastuksiin ja tutkinut erityisesti presidentti Urho Kekkosta.

Lenkille lähdetään Tamminiemen päärakennuksen edustalta. Lenkin kesto on noin 1–1,5 tuntia ja reitin pituus noin kolme kilometriä. Suositeltava vaatetus: ulkoiluvaatteet ja kävelylenkille sopivat jalkineet.

• su 21.4. klo 14
  • ke 15.5. klo 17.30

Paikkoja rajoitetusti, varaa paikkasi ajoissa lippukaupastamme.

Lippu oikeuttaa pääsyyn Tamminiemen museossa saman päivän aikana. Museon on avoinna sunnuntaina 21.4. klo 11-17 ja keskiviikkona 15.5. klo 11-17.30. Varaus on sitova, emme palauta lippuja.