Uotinen goes Kekkonen tekee paluun Tamminiemeen

Suljettu tänään
31.8.2022 17:00 — 10.9.2022 20:00

Compañía Kaari & Roni Martinin Uotinen Goes Kekkonen palaa syksyllä ohjelmistoon kahdeksalla esityspäivällä 31.8.–10.9.2022. Vaihtoehtoisen kokemuksen Tamminiemen museoon tarjoavassa teoksessa Kekkosen haamun jäljille johdattavat dramaturgi Atro Kahiluoto, koreografi Kaari Martin sekä säveltäjä Roni Martin. Kekkosen tulkkina on tanssija Jorma Uotinen. Liput ovat nyt myynnissä.

Hän rakensi rauhan ja liitti yhteen idän ja lännen, hän suuteli Brezhneviä ja uneksi Ydinaseettoman Pohjolan, hän takasi Ystävyyden, Yhteistyön ja Avunannonkin, silitti radikaalit pehmeiksi, äärimieliset raukeiksi. Hän kutsui kaikki suureen ETYK-juhlaan! Hän riisui aseet ja naiset, saunassa miehet – Kekkonen, Rakkauden Presidentti!

Tamminiemi on toiminut kolmen presidentin – Rytin, Mannerheimin ja Kekkosen – kotina. Vuonna 1904 valmistunut ja vuodesta 1987 museotoiminnassa ollut rakennus on sisustettu sen pitkäaikaisimman asukkaan, Urho Kekkosen, ajan asuun.

Esityksen kesto on noin 1 h, ei väliaikaa. Museokahvila Café Adjutant palvelee tuntia ennen esityksen alkua. Huom! Esitys kiertää museotilassa ja istumapaikkoja on rajoitetusti.

Liput 42 € / 32 €. Esityslippu sisältää pääsyn Tamminiemen museoon esityspäivän aikana. Museokortti ei käy esitykseen.

Lavalla:
Kekkonen: Jorma Uotinen
Spiritualisti, johtava haamujäljittäjä: Atro Kahiluoto
Šamaanitieteiden tutkija, tunnustettu meedio: Roni Martin
Houkutuslintu, heikkojen signaalien tuntija: Kaari Martin

Ohjaus: Atro Kahiluoto, Kaari Martin, Roni Martin
Sävellys: Roni Martin
Koreografia: Kaari Martin ja Jorma Uotinen
Valaistus: Jukka Huitila
Pukusuunnittelu: Erika Turunen
Maskeeraus: Kaisu Hölttä
Tuotanto: Compañía Kaari & Roni Martin ja Suomen kansallismuseo