AGK aukiolo kavijat uutinen
Kansallismuseon Akseli Gallen-Kallela -näyttelyssä on kahden ensimmäisen kuukauden aikana vieraillut 52 000 kävijää. Kuva: Omar El Mrabt, Suomen kansallismuseo

Akseli Gallen-Kallela -näyttelyn suosio saa Kansallismuseon laajentamaan aukioloaikoja – museo avaa jatkossa ovensa viikonloppuisin klo 10

Kansallismuseo laajentaa viikonloppujen aukioloaikoja 2. huhtikuuta päättyvän Akseli Gallen-Kallela -näyttelyn ajaksi. Jatkossa museo on avoinna lauantaisin ja sunnuntaisin klo 10–18 siten, että ensimmäisen tunnin aikana klo 10–11 avoinna ovat Akseli Gallen-Kallela -näyttely ja museokauppa. Museon muut näyttelyt ja palvelut avautuvat klo 11.

Yleisö on löytänyt joulukuun alussa avautuneen Akseli Gallen-Kallela -näyttelyn. Kahden ensimmäisen kuukauden aikana kävijöitä on ollut 52 000. Erityisen suosittu on ollut 18–30-vuotiaille, työttömille ja opiskelijoille tarkoitettu 6 euron pääsylippu.

”Viikonloppujen lisätunneilla haluamme helpottaa jonottajien tilannetta ja antaa yleisölle viikonloppuihin tunnin lisäaikaa näyttelyyn tutustumiseen”, Kansallismuseon intendentti Liisa Lohtander sanoo.

Uudet aukioloajat ovat voimassa Akseli Gallen-Kallela -näyttelyn ajan. Näyttely on avoinna 2. huhtikuuta asti.

Uudet aukioloajat 11.2.–2.4.2023:

• maanantai suljettu