Kansallismuseon juhlavalaisu Lux Helsingin valohaasteessa

Helsingin katukuvaa piristää joulukuun ajan Kansallismuseon julkisivuun toteutettava sinisen sävyissä hohtava valotaideteos.

Kansallismuseo tuo väriä ja valoa keskelle harmainta vuodenaikaa julkisivun ja etupihan valaisulla. Tällä valaisulla Kansallismuseo osallistuu myös Lux Helsingin valohaasteeseen.

Valaistuksen toteuttaa valotaiteeseen ja -toteutuksiin erikoistunut Sun Effects. Kansallismuseon julkisivuun heijastettavan teoksen suunnittelusta on vastannut Otso Vartiainen. Teoksen suunnittelun pohja-ajatuksena on ollut esittää kaikkien tuntema Kansallismuseon rakennus uudessa valossa, hyödyntäen muun muassa veden liikettä, tähtitaivasta sekä muita näyttäviä valoelementtejä.

Kansallismuseo verhoutuu juhlavalaistukseen perjantaina 29.11. ja valaistus on nähtävissä joulukuun loppuun asti klo 15-09.

#kansallismuseo #valohaaste #luxhelsinki