Korppoon Madonna
Tällä Korppoon madonnana tunnetulla veistoksella on hyvin samankaltainen sisarteos Ruotsissa. Viklausta peräisin olevan Marian pään sisältä on löydetty reliikki – ja niinpä myös Korppoon veistoksen röntgenkuvaukseen liittyi erityistä mielenkiintoa. Marian pään onkalo ja sen tukkeena oleva pitkä tappi erottuvat hyvin röntgenkuvasta, mutta tapin alle jäävä pieni tila näyttää olevan tyhjä.
Veistoksen röntgenkuvasta voi kuitenkin erottaa säilyneen maali- ja kultauspinnan jäänteet. Kuten keskiaikaiset veistokset yleensä, kaikki näyttelyn pyhimykset ovat olleet alun perin maalattuja. Maalin alla on ollut lisäksi useita pohjustuskerroksia, joilla on siloteltu puupintaa ja luotu sille myös tarkempia muotoja ja koristeaiheita. Korppoon veistoksessa pintakäsittelyä on säilynyt eniten kasvojen, hiusten ja rinnan alueella (kasvojen maalipintaa on näkyvissä myös pään onkalon kohdalla, mikä voi hankaloittaa sen havaitsemista). Marian kyynärvarsissa ja sylissä erottuvat tyhjät kolot, joihin kadonneet kädet ja lapsi ovat olleet kiinnitettyinä puutapeilla. Myöskään päässä ollut irrallinen kruunu ei ole säilynyt.