Verkkokaupan sopimus- ja toimitusehdot

Tästä verkkokauppaan.

Suomen kansallismuseon kohteen Hämeen linnan (jäljempänä ”Suomen kansallismuseo”), joka toimii osana Museovirastoa, verkkokaupan (”Verkkokauppa”) sopimus- ja toimitusehtoja sovelletaan kaikkiin asiakkaan (”Asiakas”) suorittamiin toimiin Suomen kansallismuseon verkkokaupassa, riippumatta siitä, millä päätelaitteella Asiakas käyttää palvelua. Asiakas saa käyttää Verkkokauppaa ainoastaan kulloinkin voimassa olevien ehtojen ja soveltuvan lainsäädännön mukaisesti.

Sopimusehdot muodostavat sopimuksen Asiakkaan ja Suomen kansallismuseon välillä, ja määrittelevät Asiakkaan ja Suomen kansallismuseon verkkokauppaa koskevat oikeudet ja velvollisuudet.

Tehdessään ostoja Verkkokaupassa Asiakas vakuuttaa tutustuneensa kulloinkin voimassa oleviin sopimus- ja toimitusehtoihin ja sitoutuu noudattamaan niitä.

Ennakkolipun ostaminen ja voimassaolo

Ennakkoliput Hämeen linnaan

Ennakkolipun voi ostaa vain Suomen kansallismuseon verkkosivuilta www.kansallismuseo.fi/fi/haemeenlinna. Suomen kansallismuseo ei toistaiseksi myy minkään muun palvelun kautta Hämeen linnan sisäänpääsyyn oikeuttavia ennakkolippuja.

Hämeen linnan sisäänpääsyyn oikeuttavan ennakkolipun voi ostaa valitsemalleen päivälle kohteen aukioloaikojen ja lippujen varaustilanteen puitteissa. Ennakkolipun voimassaolopäivää ei voi siirtää oston jälkeen.

Asiakas voi ostaa yhdellä ostokerralla enintään 9 ennakkolippua.

Huomaa, että paikanpäältä Hämeen linnasta Asiakas voi ostaa vain samana päivänä sisäänpääsyyn oikeuttavia lippuja.

Lipun tarkistaminen

Hämeen linnan sisäänpääsyyn oikeuttavat ennakkoliput

Asiakkaan tulee saapuessaan vaihtaa ennakkolippunsa sisäänpääsyyn oikeuttavaan tarraan vierailupäivänä. Vaihto tapahtuu Hämeen linnan kassalla.

Lipun voi näyttää älylaitteelta tai tulosteelta. Lippua ei voi lunastaa nimeä vastaan.

Oikeus alennushintaiseen lippuun on todistettava vaihdettaessa ennakkolippua sisäänpääsytarraan.

Oikeudet

Hämeen linnan sisäänpääsyyn oikeuttavat ennakkoliput

Ennakkolippu oikeuttaa yhteen sisäänpääsyyn valittuna päivänä.

Ennakkolippu tulee vaihtaa sisäänpääsytarraan viimeistään kaksi (2) tuntia ennen Hämeen linnan sulkemisaikaa.

Jos Asiakas ei Suomen kansallismuseosta/Hämeen linnasta johtuvista syistä pysty käyttämään lippuaan, lippu/liput hyvitetään lipun ostaneelle Asiakkaalle tai siirretään toiselle päivälle.

Ennakkolippu on haltijakohtainen. Ennakkolipun oikeudet ulottuvat vain haltijaan.

Lipun maksaminen

Ennakkolippujen maksaminen tapahtuu Verkkokaupassa. Maksupalvelun tarjoajana on Suomi.fi-maksut -palvelu. Verkkokaupassamme maksuvälineeksi käyvät tavallisimmat luottokortit (kuten Visa, Eurocard, MasterCard, AMEX), verkkopankki sekä mobiilimaksut Siirto. ja MobilePay .

Rekisteröityminen

Lipun ostaminen ei vaadi rekisteröitymistä.

Lipun toimitus

Verkkokaupasta ostetut liput toimitetaan PDF-muodossa Asiakkaan sähköpostiin maksamisen jälkeen. Lippuja ei toimiteta postitse. Mikäli lipun saapumisessa vaikuttaa olevan viivettä, Asiakkaan tulee tarkistaa sähköpostin roskapostikansio.

Vaihto- ja palautusehdot

Hämeen linnan sisäänpääsyyn oikeuttavat ennakkoliput

Ostettuja lippuja ei lähtökohtaisesti hyvitetä, eikä niitä voi vaihtaa tai palauttaa.

Poikkeuksena edellä mainittuun on tilanne, jossa lipunhaltija saapumisestaan viimeistään 2 tuntia ennen Hämeen linnan sulkemisaikaa huolimatta ei pääse sisään Hämeen linnaan. Tässä tapauksessa Suomen kansallismuseo hyvittää tai siirtää lipun/liput toiselle päivälle.

Ongelmatilanteet

Ongelmatilanteessa Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluun joko sähköpostitse tickets.hamecastle@kansallismuseo.fi tai soittamalla numeroon + 358 295 33 6932. Tavoitat asiakaspalvelumme parhaiten sähköpostitse.

Kolmannet osapuolet Verkkokaupassa

Suomen kansallismuseon verkkosivustolta on linkki Verkkokauppaan, joka on kolmannen osapuolen omistama ja ylläpitämä sivu. Suomen kansallismuseo ei vastaa kolmansien osapuolien tuottamien sivujen toiminnasta, sisällöstä tai muista ominaisuuksista. Sivulla saattaa olla omat käyttöehtonsa, asiakasrekisterinsä, eikä Suomen kansallismuseolla ole mahdollisuutta vaikuttaa sivun sisältöön, jonka tekijä tai julkaisija on joku muu kuin Suomen kansallismuseo.

Immateriaalioikeudet

Verkkokaupan koko sisältö, esimerkiksi kuvat, logot, tuotetiedot ja tekstit, ovat Suomen kansallismuseon ja/tai kolmannen osapuolen omistamilla tekijänoikeuksilla ja muilla aineettomilla oikeuksilla suojattua omaisuutta. Verkkokaupan sisällön kaikki immateriaalioikeudet kuuluvat Suomen kansallismuseolle ja/tai kolmannelle osapuolelle.

Muut ehdot

Suomen kansallismuseo ei takaa Verkkokaupan keskeytyksetöntä tai virheetöntä toimintaa eikä vastaa sen saatavuudesta. Suomen kansallismuseo pidättää oikeuden ottaa palvelu tai sen osa tilapäisesti pois käytöstä, esimerkiksi Verkkokaupan päivitysten vuoksi. Mikäli pakottavasta lainsäädännöstä ei muuta johdu, Suomen kansallismuseo ei vastaa mistään Verkkokaupan käytöstä, sen estyneestä käytöstä tai muusta näihin liittyvästä syystä aiheutuvasta vahingosta.

Suomen kansallismuseo pidättää oikeuden muuttaa verkkokaupan sopimus- ja toimitusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Myös Verkkokaupassa tarjottavat palvelut, ulkoasu, sisältö, saatavuus, ominaisuudet voivat muuttua.

Palvelun kaikkiin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia.

Palveluntarjoaja

The Finnish Heritage Agency