PÄÄTTYNYT: Come to Finland - riemuhuuto paratiisista

Avoinna tänään 10—17
3.12.2017 02:00 — 15.4.2018 18:00

Come to Finland -julistenäyttely Suomen merimuseossa.

Höyrylaivat lipuvat, junat puhkuvat ja lentokoneet pyyhkäisevät Suomen merimuseon vaihtuvien näyttelyiden tilaan, kun Suomea mainostaneet nostalgiset matkailujulisteet asetetaan seinille. Come to Finland -näyttely kertoo, miten Suomea markkinoitiin maailmalla ennen ja jälkeen itsenäistymisen. Matkailujulisteet ja iskulauseet loivat kuvaa paratiisista, jossa saattoi kokea koskemattoman luonnon lumoa mutta myös tutustua Suomen edistykselliseen, kansainväliseen ja avoimeen yhteiskuntaan.

Matkailujulisteilla seikkailunhaluisia eurooppalaisia ja amerikkalaisia houkuteltiin kokemaan jotakin uutta ja ennennäkemätöntä kaukaisessa Suomessa kauniiden kuvien ja houkuttelevien iskulauseiden avulla.

Come to Finland -näyttely tutustuttaa sinut tunnettujen taiteilijoiden lisäksi lukuisiin vähemmän tunnettuihin julistetaiteilijoihin ja heidän panokseensa Suomen viemiseksi maailmankartalle.