Åtgärder på Finlands Nationalmuseum med anledning av coronavirus – uppdaterad

Samligar, Museer

Alla museer och slott som tillhör Finlands Nationalmuseum är stängda tills vidare. ​

Med anledning att våra museer och slott är ständga, bokar vi av befintliga bokningar, inklusive olika typer av specialbokningar.

Bokningar för guidning: vi kontaktar kunder med befintliga bokningar.

Möteslokal- och evenemangskunder: vi kontaktar kunder med bokningar. Det går bra att antingen boka av eller flytta fram bokningarna utan avgift. Vi svarar på frågor och prisförfrågningarna som vanligt.

Samligstjänster: Museiverkets center för samlingar och konservering tar inte emot externa gruppbesök för tillfället. Vi betjänar våra kunder som vanligt med undantag av personliga möten.

I våra rekommendationer och föreskrifter följer vi regeringens almänna riktlinjer och THLs anvisningar.