KM 48 H tunnus 2000x1000

Museiupplevelser på 48 timmar

13.10.2023 19:00 — 15.10.2023 19:00

Finlands nationalmuseum stänger sina dörrar den 16 oktober för en period under ett renoverings- och tillbyggnadsprojekt i museet. Innan detta vill Nationalmuseet bjuda in alla på besök ännu för sista gången.

Nationalmuseum 48H är en maratonupplevelse som är full av tillfällen, utställningar, äventyr och festande. Evenemanget pågår genom det sista veckoslutet.

Hoppa in i en 48 timmars museimaraton, där finns massor av tillfällen och aktiviteter för alla stadsbor. Kom på morgonen, fördriv dagen, njut i skymningen och tillbringa natten under valvbågarna.

Kom och titta in eller stanna hela helgen, våra dörrar är öppna. Var du med.

KM 48 H toistamaata 2000x1000

Museiupplevelser på 48 timmar

Under det 48 timmars museimaratonet kan du bl.a. gå omkring i de dunkla utställningshallarna, titta in i Silent Disco, bygga ditt drömmuseum av legoklossar eller till exempel bada bastu i parken på museets gård. På museirestaurangen kan man äta brunch genast på morgonen eller njuta av en inspirerad supé från museets egen meny. Även museibutiken är öppet för 48 timmar.

Nationalmuseet erbjuder även eget speciellt program för barn under veckoslutet. Barnens eget ”Lekdags” är öppet hela veckoslutet och fullt av aktiviteter.

Nationalmuseets utställningar Förhistorien, Annanland, Berättelsen om Finland och Vyshyvanka och kraften av ukrainskt hantverk kan upplevas utan avgift för hela evenemangveckoslutet.

Mer information om avskedsevenemanget och om veckoslutets tidtabell finns här (bara på finska).